Ольга Кравченко. Пастелі 4 - 22 листопада 2025
Серія пастелей Ольги Кравченко «Меланхолія», написаних упродовж останніх років, інтригує не лише своєю назвою. (Хоч і виникає спокуса асоціації з відомим фільмом Ларса фон Трієра, в якому глядачеві представлено принадно-заворожуючий світ перед тотальною катастрофою, яка таки відбувається у фіналі). Адже у цій серії бачимо м’яку – воістину пастельну – еволюцію авторського почерку, який донедавна видавався цілковито визначеним та візуально переконливим – у техніці «полотно, олія», що завоювало мисткині заслужену популярність, і не лише «у вузьких колах». Несподіваність нового бачення (а воно, забігаючи наперед, не заперечує її попередніх чеснот), яке ми спостерігаємо у «Меланхолії», тим разючіша, що Ольга Кравченко не пориває із системою пріоритетних жанрів – знову натюрморт, знову пейзаж, часто-густо – іноземний, та без надмірної екзотичної мальовничості. Володимир Подлевський. Живопис 7 - 25 жовтня 2025
Непізнаваність сил природи надихнула культуру і створила релігію. Лише після цього першого досвіду зіткнення з процесами, більшими за життя, людина почала намагатися раціоналізувати їх спочатку через божественне, а пізніше через раціональність наукових методів. Прийняти факт існування явища як такого без спроб інтерпретації та пошуку джерел людині вкрай важко. Все мусить бути структурованим та мати імена й сенси. Однак якби ми могли подивитися на світ та його архітектоніку – небо, землю, повітря та воду – без намагання аналізу. Без потреби в домислах, без асоціативних рядів та нав’язливих думок. Це своєрідна філософія без філософії. Виразити це вербально, текстом чи мовою важко. А от передати образно-символічно – можливо. Роман Дуб. Живопис, графіка 9 - 27 вересня 2025
Маючи чималий досвід та професійну підготовку, Роман Дуб сьогодні перебуває в активному процесі переосмислення своєї творчості. Кожна нова робота демонструє зростання його майстерності, глибини бачення та здатності знаходити нові художні рішення. «Присутність – це двигун мистецтва», – казав Will Eisner. У цій виставці вона відчутна в кожній картині: від першого мазка пензля до моменту, коли погляд глядача зупиняється й уже не відпускає. Це зустріч автора і відвідувача в одному просторі, де народжуються внутрішні діалоги, образи й емоції, що залишаються з нами надовго. Валерій Шкарупа. Левкас, живопис 12 - 30 серпня 2025
Нефігуративні полотна Валерія Шкарупи – метафізичне нагадування про джерела планетарного Буття, про геологічні катастрофи доісторичних часів. Він пише води в їх мінливості та в постійному русі. У великій серії полотен «Саргаси», у композиціях «Потік», «Міграція», «Перлина» (усі 2013) глядач занурюється у вибагливий декоративізм та плинність водоростей, у потоки сонця, яке гаряче нагріло мілини біля берега. Художник відкриває перед глядачем стулки мушлі та дарує нам перлину, що мерехтить під зеленим шаром води. Мистець, народжений під знаком Риби, на власному фізичному рівні відчуває сходження та визрівання повного місяця, а з ним і дихання води в океанах та морях. Михайло Надєждін. Живопис 3 - 21 червня 2025
Творчість Михайла Надєждіна (18 травня 1935 – 5 грудня 2023) – це своєрідне явище, що розкриває нову сторінку в історії становлення образотворчого мистецтва України другої половини ХХ – початку ХХІ століть. Яскравий представник художників хвилі андеграунду 1960-х, діяльність яких багато в чому сприяла розвитку демократичних процесів, він увійшов у сучасність стрімко і рвучко, сприйнявши її як момент духовного визволення з вузьких лабетів соціалістичного реалізму. Олена Маричевська. Живопис 6 - 24 травня 2025
У дискурсивній «палітрі» творчості Олени Маричевської виразно структуруються як концептуальні дві напрямні інтенсивної рефлексії (кожна зі своєю окремішньою художньою «мовою», які, проте, спираються на спільний світоглядовий знаменник, за який править той-таки погук просторової геометрії свободи). Першим у цьому шерезі варто поіменувати аналітичний розмисел над семіотичною онтологією натурфілософських архетипів. Геометрія тут виразна, чітка й всевладна – але також не-самототожна, не-евклідова, у кращому сенсі – апофатична. Трикутники, чотирикутники, овали, квадрати, зрізані ромби, несподівані й стрімкі діагоналі… Михайло Поживанов. Живопис 16 - 26 квітня 2025
У кризових ситуаціях будь-яка система або руйнується, або стає сильнішою. Закон «хаосу – порядку» стосується як держави, суспільства, так і окремої особистості. Кожен із нас в Україні з 24 лютого 2022 року живе в кризовому стані та мусить давати собі раду й ладнати з життям. Україні нав’язано роль жертви (слабшої сторони), і, щоб не впасти в розпач, подолати біфуркацію та вийти в переможці, потрібне почуття внутрішнього опору проти безсилля й розгубленості. У хаосі воєнного лихоліття Михайло Олександрович Поживанов – яскравий суспільний діяч, народний депутат України чотирьох скликань, правознавець і бізнесмен, доктор технічних наук (понад 100 наукових публікацій) – як особистість обирає позицію переможця. |
| | |
«МЕЛАНХОЛІЯ» 04 листопада 2025
Персональна виставка знаної київської мисткині Ольги Кравченко представляє її графічний доробок 2000-2025 років. Вперше поціновувачі живопису авторки зможуть побачити пастельні твори, що ніколи не представлялися широкому загалу. Також на виставці презентується каталог «Ольга Кравченко. Меланхолія: пастелі» (К.: ArtHuss, 2025. – 64 с.) зі вступною статтею кандидата мистецтвознавства Олега Сидора-Гібелинди. Інформаційним спонсором цього видання є галерея «АВС-арт». |
Мінько Олег Терентійович
 (Нар. 3.08.1938, м. Макіївка на Донеччині) – український живописець. Навчався (1959-1965) у Львівському державному ін-ті ужиткового та декоративного мистецтва (з 2004 – Львівська національна академія мистецтв) у Р.Сельського, К.Звіринського, Д.Довбошинського;
|
|